carit

Alla inlägg den 30 april 2014

Av Carin - 30 april 2014 21:49

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha denna bloggen till. Jag tänkte att den skulle hjälpa mig, på något sätt. Idag känns det mest korkat att lägga upp tjockisbilder på sig själv på nätet.


Men jag behåller den ett tag till.

För just nu känns allt ganska kasst. Inte livet,eller att vara mamma och så. Den biten är fantastisk. Och hur det nu går till, går det att vara bekväm och lycklig med livet och samtidigt gråta och lida över kroppen och att känslan av att vara migsjälv och se ut som migsjälv är så långt borta.


Ingenting går så fort som jag vill. I morgon har det gått en månad sedan jag fick barn. En månad är egentligen inte så lång tid.


Min sambo är fantastisk och pushar mig så jag tar mig ut på promenader. Jag är ganska motvillig ibland. Men när jag kommer ut är både att röra på mig och att få vara ensam lite helt fantastiskt.


Vi har också enats om att hjälpa varann att till en sundare kosthållning med mindre snask och socker. Insåg snabbt både hur mycket snask vi faktiskt ätit under graviditeten och hur sötsug är som en riktig abstinens. Jag har helt enkelt ätit mycket socker under flera långa månader och rört på mig mindre än vanligt.

20 kg. Inte så konstigt va.


Att aktivt träna är svårare än jag trodde. Men det har bara gått en månad. Jag inser ibland att jag måste skynda långsamt. Att stressa, träna, gråta och äta lite går inte i hop med att amma. Så jag har inte lyckats ta mig iväg och träna, och knappt gjort några övningar hemma heller. Dessa knasiga hormoner bidrar. Jag har som bara bäbis i huvudet. Även när jag har möjlighet att göra annat håller jag koll på bäbis istället.


Jag tar mig ut på promenader. Inte varje dag, men ofta. Tyvärr tar runkeeper typ 40 minuter på sig att få kontakt, så jag får ingen data mer en tiden jag gått och kurva på slutet av promenaden. Tänkte annars att det skulle vara fint att se hur mycket snabbare det går. För jag känner att det går snabbare och lättare att gå för varje gång. Och fint är det att promenera just nu. Det är som att på nära håll se sommaren krypa fram.   


J

Tidigare månad - Senare månad

Senaste inläggen

Presentation

En sak i taget
sakts men säkert

I sakta mak, får jag en mindre bak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards