carit

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

2 Veckor efter!

Av Carin - 16 april 2014 21:30

För två veckor sedan såg det ut såhär! Det känns som en evighet sedan.

I dag ser jag ut såhär..

 

Det är mycket länge sedan jag vägde såhär mycket. Men jag har gjort det, och att vara tillbaka som tjockis känns sådär. När jag blev gravid var tanken på att väga över 100 kg riktigt jobbig. Och dagen skrutten kom vägde jag strax över 100 minsann. Totalt gick jag upp 30 kg. Såhär två veckor efter har 10 kilo försvunnit, men det är mycket vikt och många cm som känns. 20 kg plus.

 

Jag funderar på om det kommer hända mer "av sig själv" de närmaste veckorna. Om jag kommer gå ner några kilon till, om jag har vatten kvar i kroppen. Att livmodern inte har dragit i hop sig helt vet jag. Men tiden går så fantastiskt långsamt ibland. Jag börjar sakta tänka på hur träning och kost ska se ut framöver, men har inte tagit tag i något än.

 

När det gått fyra veckor ska jag mer medvetet sätta igång.

Någon svältdiet blir det inte  tal om, dels ammar jag min fina skrutt, och dels har heller inte någon lust att slita så ont nu. Hormonerna som flöder i min kropp gör att jag inte riktigt känner mig som "migsjälv". Jag känner mig faktiskt ganska ostabil och sårbar. Det tillsammans med ADHD och sömnsbrist gör att jag tänker vara försiktig med att ta bort en till vardagsbyggsten.

Någon hårdträning blir det nog inte heller från början. Även om jag måste säga att kroppen börjar kännas ganska "med på noterna" är promenader och hemmaträning planen för de första veckorna.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carin - 30 april 2014 21:49


Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska ha denna bloggen till. Jag tänkte att den skulle hjälpa mig, på något sätt. Idag känns det mest korkat att lägga upp tjockisbilder på sig själv på nätet.   Men jag behåller den ett tag till. För just n...

Av Carin - 25 april 2014 21:30


Fredagsformen är deprimerande idag!    

Av Carin - 23 april 2014 21:05


Nöjd!     Mitt i allt deppande över fläsket och kläder som inte passar tog jag mig ut. Inte på någon lång promenad. Men en halvtimma. En halvtimma i rask takt och medans solen fortfarande lyste. För att andan föll på. Utan någon större ambition...

Av Carin - 22 april 2014 22:01

         16 April 2014                                           1 Augusti 2013   Vikt: 93 kg                                                Vikt: 73 kg   Arm: 32 cm                                                Arm: 29 cm    ...

Av Carin - 23 mars 2014 11:11

  Beräknat datum för bäbis är 30 mars. Det är sju dagar kvar, och redan nu börjar väntan bli olidlig. Har nog mest tagit för givet att detta barn skulle bete sig ungefär som Albin som kom ut i vecka 38 (37+1). Men nu är vi inne på vecka 39 (38+6),...

Senaste inläggen

Presentation

En sak i taget
sakts men säkert

I sakta mak, får jag en mindre bak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards